این کتاب، پرفروش‌ترین کتاب عکاسی جهان و نویسنده‌اش اtyuiopسکات کلبی، یکی از تاثیرگذارترین افراد در زمینه آموزش نرم‌افزار‌های ویرایش عکس است. آنچه اسکات کلبی را از سایر نویسندگان در این زمینه متفاوت می‌کند، شکل بیان بسیار ساده و دوستانه او در انتقال سخت ترین مباحث آموزشی است که خستگی را از خواننده دور نگه می‌دارد.

وجه تمایز این کتاب با سایر کتب آموزشی در زمینه آموزش نرم افزار فتوشاپ، سطح بالای آموزش‌ها و کاربردی بودن آن‌هاست. به عنوان مثال، نحوه عملکرد ابزارها و فیلترها و انواع برس‌ها آموزش داده نشده است، بلکه این طور فرض شده که خواننده تمامی این اطلاعات پایه را از قبل دارد و بیشتر روی استراتژی‌های خلق اثر هنری و قوی از یک عکس ساده تاکید شده است.
این کتاب شامل آموزش کار با جدیدترین نسخه نرم افزار فتوشاپ یعنی Photoshop CC است. ویژگی های جدیدی در نسخه CC اضافه شده است که در نوع خود انقلابی در عکاسی دیجیتال و پردازش عکس محسوب می شوند. در نسخه CC امکان ویرایش فیلم هم به فتوشاپ اضافه شده است. اما نکته بسیار جذاب این ویژگی جدید این است که حالا می توانید تمامی تنظیمات و فیلترهایی را که تا الان روی عکس اعمال می‌کردید، روی فیلم هم اعمال کنید! در واقع فیلم را همانند یک عکس می‌توان وارد روند کاری دیجیتال کرد. بعبارت دیگر، حالا عکاسان می‌توانند به راحتی ویرایش یک عکس، فیلم و کلیپ را هم ویرایش و تدوین کنند، که برای عکاسان تبلیغاتی و آتلیه بسیار جالب توجه خواهد بود.

در ترجمه این کتاب، تلاش شده است تمامی مطالب به ساده‌ترین و روان‌ترین شکل ممکن ترجمه شده در اختیار خواننده قرار گیرد. این کتاب در دو جلد چاپ شده است. چنانچه خود اسکات می‌گوید، ترتیب فصل‌ها مهم نیست و پیش نیاز یکدیگر نیستند، بنابراین مهم نیست کدام جلد را زودتر یا کدام فصل را زودتر می‌خوانید.

دانلود فهرست مطالب

photoshop1&2

مشخصات کتاب

نام کتاب: راهنمای فتوشاپ برای عکاسان دیجیتال (2 جلدی)
نویسنده: اسکات کلبی
مترجم: صادق طاهری
484 صفحه، تمام رنگی، کاغذ گلاسه، قطع رحلی