در مسیر عکاسی حرفه‌ای

این کتاب به شما می‌آموزد که چگونه عکس‌های شگفت‌انگیز بگیرید.  اگر تمام کتاب را بخوانید و تمام تمرین‌های آن را انجام دهید در مسیر تبدیل شدن به یک عکاس خیلی خوب و حتی حرفه‌ای گام نهاده‌اید. برای آن دسته از شما که قبل از تهیه‌ی کتاب هم عکاس حرفه‌ای بوده‌اید، باز هم چیزهای زیادی در این کتاب برای یادگیری وجود دارد.
F08-33aاین کتاب از بسیاری جهات منحصربه‌فرد است:
• واقعا همه چیز در آن جمع است. کتابی است درباره‌ی عکاسی عمومی، عکاسی پرتره (در نور طبیعی، نور فلاش و استودیو)، حیات وحش، منظره، شب، ماکرو، مراسم عروسی، و حتی عکاسی زیر آب.
• هم برای مبتدی‌ها و هم برای آماتور‌های پیشرفته است. این کتاب به مبتدی‌ها پایه‌های ترکیب‌بندی و نورپردازی عکس را آموزش می‌دهد. آماتور‌های پیشرفته می‌توانند مستقیماً به سراغ مباحث جزئی‌تر بروند.
• به روز است. این کتاب جدید‌ترین روش‌ها و تجهیزات از جمله عکاسی HDR و تاریک‌خانه‌ی مدرن را پوشش می‌دهد.
• دارای درس‌های عملی است. هر فصل شامل فهرستی از تمرین‌ها و پروژه‌های سرگرم‌کننده است و به شما تجربه‌ی عملی می دهد.
• هنر را قبل از تکنولوژی به شما می‌آموزد. توجه اصلی این کتاب در ابتدای امر به اصول هنری است و سپس به جزئیات تکنیکی‌ای می‌پردازد که شما برای رسیدن به دید خلاق‌تان باید آنها را بدانید.

F08-16 فصل‌های یک تا پنج  اصول ترکیب‌بندی، نورپردازی و کنترل دوربین را پوشش ‌می دهند. از آنجا به بعد به راحتی می‌توانید از صفحات عبور و هر فصلی را که درباره‌ی نوع عکاسی مورد‌علاقه‌تان بود مطالعه کنید. فصل‌های این کتاب عبارتند از:

نکات سریع (فصل 1). من همه‌ی نکات عالی را درست در ابتدای کتاب گذاشته‌ام. برای من سال‌ها طول کشید تا این درس‌ها را فرا‌ بگیرم؛ برای شما حدود 20 دقیقه طول ‌خواهد ‌کشید.
ترکیب‌بندی (فصل 2). ترکیب‌بندی بیشتر هنر است تا علم. فارغ از نوع دوربینی که از آن استفاده می‌کنید و یا نوع عکاسی‌ای که با آن سروکار دارید از مفاهیم بهره‌ می‌برید.
•  نورپردازی و فلاش (فصل 3). این فصل اهمیت نورپردازی را بازگو می‌کند. به شما نشان می‌دهم که چگونه از نور طبیعی بهترین استفاده را ببرید، و چگونه با به کارگیری فلاش بدون خراب کردن عکس نور اضافه کنید.
کنترل کردن دوربین (فصل 4). این فصل به بخش تکنیکی عکاسی می‌پردازد. به شما می‌آموزم که چگونه از دیافراگم استفاده ‌کنید که همه‌چیز فوکوس باشد یا پس‌زمینه را محو کنید تا سوژه برجسته ‌شود. هم‌چنین جلوگیری از عکس‌های لرزان و بی‌ثبات، نویزدار، غیرشفاف و تاریک را خواهید ‌آموخت.
حل‌ کردن مشکلات (فصل 5). هر‌گاه عکس‌های‌تان مطلوب نبود برای یک رفع‌اشکال فوری به این فصل مراجعه کنید. به شما خواهم‌ آموخت که چگونه همه‌ی ایرادهای متداول عکاسی از جمله عکس‌های محو، تاریک، زیادی روشن، نویزدار، کج و رنگ‌ و رو رفته را اصلاح کنید. حتی به شما اصلاح‌ کردن عکس‌های کسالت‌آور را نیز خواهم‌ آموخت.
F03-16cپرتره (فصل 6). از افراد عکس‌های عالی می‌گیرید. می‌توانید کاری ‌کنید که افراد در جلوی دوربین راحت باشند. می‌توانید بهترین نور را بیابید و افراد را در ژست‌های جذاب قرار دهید. این فصل همه چیز را از اِسنَپ‌شات‌ها (عکس‌های فوری) گرفته تا پرتره‌های رسمی پوشش می‌دهد و از جمله درباره‌ی نور طبیعی، فلاش و نورپردازی کاملاً استودیویی توضیح می‌دهد.
مراسم عروسی (فصل 7). هرچند که یک فصل نمی‌تواند جای سال‌ها تجربه‌ی مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک عکاس برجسته‌ی مراسم عروسی را بگیرد، اما این فصل شما را قادر خواهد ساخت تا در حق دوست‌تان محبتی کرده از مراسم عروسی‌اش عکس بگیرید.
حیوانات (فصل 8). عکاسی حیات وحش همیشه عکاسی محبوب من بوده‌است. این فصل به شما می‌آموزد که چگونه از حیوانات اهلی و وحشی، در قفس و در طبیعت وحشی عکس‌های عالی بگیرید. درباره‌ی رفتار گونه‌های مختلف با جزئیات سخن‌ خواهم‌ گفت تا یاد بگیرید که چگونه به آنها نزدیک‌ شوید بدون این که مضطرب‌شان کنید.
مناظر طبیعی و شهری (فصل 9). زمین جای زیبایی است، اما ثبت این زیبایی مستلزم برنامه‌ریزی، صبر و پافشاری است. فصل‌های پیشین بیشترِ چیزهایی را که برای تنظیم دوربین‌تان و ترکیب‌بندی عکس نیاز داشتید به شما آموخته ‌است. بنابراین تمرکز این فصل بر روی پیدا کردن بهترین لوکیشن‌ها، تعیین زمان مناسب و برنامه‌ریزی مربوط به آب‌وهواست.
عکاسی شب (فصل 10). اگر شما مشتاق، شکیبا و ماجراجو باشید، می‌توانید جهان پیرامون‌تان را طوری که بیشتر مردم نمی‌بینند ثبت کنید. این فصل به شما نشان می‌دهد که چگونه بر مشکلات تکنیکی عکاسی در نور کم فائق آیید، و چگونه نور خود را اضافه کرده و با آن نقاشی کنید.
F11-01e-عکاسی HDR (فصل 11). عکاسی دامنه‌ی دینامیکی گسترده (High Dynamic Range) به دلیل جلوه‌ی مهیج و هنری‌اش که با تکنیک tone-mapping  امکان‌پذیر می‌شود محبوب شده‌است. HDR هم‌چنین برای عکاسانی که در محیط‌های پرکنتراست کار می‌کنند و عکاسانی که نیاز دارند نویز را در ناحیه‌های سایه به حداقل برسانند بسیار سودمند است.
• عکاسی کلوزآپ/ماکرو (فصل 12). عکاسی ماکرو که به آن عکاسی کلوزآپ نیز گفته می‌شود، جزئیات اشیای ریز را نشان می‌دهد. این فصل دستگاه‌های ارزان و باکیفیت متنوعی را معرفی می‌کند و تکنیک‌هایی را که باید برای استفاده‌ی درست از آنها بدانید به شما می‌گوید.
عکاسی زیر آب (فصل 13). دنیایی پهناور از زندگی رنگارنگ در زیر سطح آب وجود دارد، اما آب چالش‌های بزرگی را پیش روی عکاسان می‌گذارد. این فصل به شما می‌آموزد بر این چالش‌ها غلبه کنید و عکس‌های شگفت‌انگیز از زیر آب بگیرید (بدون این که به وسایل‌تان آسیبی برسد).

در انتهای کتاب، یک واژه‌نامه وجود دارد که درباره‌ی همه‌ی اصطلاحات عکاسی‌ای که احتمالاً برایتان مبهم است توضیحات مفیدی دارد.

 

herfeyijeld

مشخصات کتاب

نام کتاب: در مسیر عکاسی حرفه‌ای
نویسنده: تونی نورتراپ
مترجم: فرشاد کرمی نوین
قیمت: 45000 تومان
256 صفحه، دارای صفحات رنگی، کاغذ گلاسه، قطع رحلی

خرید کتاب

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *