آموزش کاربردی عکاسی دیجیتال

akasi-digital-17اسکات کلبی، نویسنده کتاب پرفروش و جایزه برده‌ی  راهنمای فتوشاپ برای عکاسان دیجیتال ، در این کتاب دیگرش به مهم‌ترین بُعد عکاسی دیجیتال یعنی راه و روش عکس‌گرفتن با کیفیت حرفه‌ای و تکنیک‌هایی که حرفه‌ای‌های عکاسی به کار می‌برند  می‌پردازد. (البته انجام آن آسان‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید.)
این کتاب بر اساس یک اصل فوق‌العاده نوشته شده و اسکات آن را این گونه توصیف می‌کند: اگر من و شما قصد گرفتن عکسی را داشتیم و شما از من می‌پرسیدید که من چطور می‌توانم روی گل فوکوس کنم ولی زمینه‌ی آن واضح (فوکوس) نباشد، من شروع به سخنرانی درباره‌ی دریچه‌ی دیافراگم، نوردهی و عمق میدان نمی‌کردم. در چنین موقعیتی فقط می‌گفتم: “لنز تله-فتو را آماده کن، دیافراگم را روی 2/8 تنظیم کن، روی گل فوکوس کن و عکس بگیر.” به همین راحتی. و این کتاب درباره‌ی همین akasi-digital-182است. کتابی که در آن من و شما عکاسی می‌کنیم، من سوال‌هایتان را جواب می‌دهم، راهنمایی‌تان می‌کنم و در رازهایی که یاد گرفته‌ام باشما سهیم می‌شوم (درست مثل اینکه آن‌ها را به دوستم بدون توضیحات تکنیکی و بدون اصطلاحات تکنیکی عکاسی) آموزش می‌دهم. در واقع این یک کتاب تئوری و پر از اصطلاحات گیج کننده و مفاهیم پرجزئیات نیست. این کتابی است که به شما می گوید کدام دکمه را فشار بدهید کدام تنظیمات را و در چه وقت  به کار ببرید و تقریبا 200 شگرد عکاسی را به شما آموزش می‌دهد. این‌ها به شما کمک می‌کنند که هر بار که دکمه شاتر را فشار می‌دهید عکس‌هایی فوق‌العاده زیباتر، سرزنده‌ترو حرفه‌ای‌تر را با دوربین دیجیتال‌تان بگیرید.

نکته‌ی دیگری که این کتاب را متمایز می‌سازد این است که هر صفحه از آن فقط یک شگرد را پوشش می‌دهد. فقط یک مفهوم که عکاسی شما را بهتر می‌کند.
هر بار که این کتاب را ورق می زنید با یکی دیگر از تنظیمات حرفه‌ای، یکی دیگر از ابزارهای حرفه‌ای و یکی دیگر از شگردهای حرفه‌ای آشنا می‌شوید و می‌آموزید که چگونه کارهایتان از عکس‌های معمولی به عکس‌های نمایشگاهی تبدیل شوند.
تا به حال، کتابی با این مشخصات وجود نداشته است، اگر از  نگاه کردن به عکس‌های مجله‌های عکاسی و فکر کردن به این که چرا عکس‌های من این طور نمی‌شوند خسته شده‌اید این دقیقا کتابی است که به آن احتیاج دارید. (دانلود فهرست مطالب)

akkasidijitalمشخصات کتاب

نام کتاب: آموزش کاربردی عکاسی دیجیتال
نویسنده: اسکات کلبی
مترجم: فاطمه لطفیان
قطع وزیری، 200 صفحه

خرید کتاب

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *