دید خلاقانه در عکاسی

59-1نویسنده در این کتاب با فرآیندی گام به گام و توصیفی که روش اختصاصی خود اوست، به آموزش معیارها و روش‌های عکاسی خلاقانه می‌پردازد و ضمن بیان دقیق تعاریف هنری و فنی لازم، با زبانی داستان‌‌گونه و نشان دادن عکس‌های فراوان به سادگی مطلب را به خواننده می‌رساند. نمایش عکس‌های مقایسه‌ای «قبل» و «بعد» از سوژه‌ها و نیز نمایش چند عکس از یک سوژه در زوایای دید مختلف و بحث روی دلیل انتخاب عکس اصلی به خواننده کمک می‌کند تا به درک درستی از منظور نویسنده برسد.

هدف این کتاب این است که نه تنها روش تشخیص یک فرصت عکاسی  به مخاطب آموزش داده شود، بلکه روش‌های محافظه‌کارانه‌ای که منجر به عکس‌هایی عادی و بی‌خاصیت شده، به چالش کشیده شود. بسیاری از مثال‌های کتاب تصاویری دوتایی هستند که حالت قبل و بعد و همچنین ترکیب خوب و بهتر را به مخاطب نشان می‌دهند.

39-3برایان پترسون نویسنده کتاب، خود یک عکاس مشهور است که با شرکت‌هایی چون کداک، امریکن اکسپرس، UPS، فیلیپس و سی‌تی بانک همکاری داشته و جوایز بین‌المللی زیادی نیز دریافت کرده است.

پترسون یکی از ادیتورهای مجله «Popular Photography» است و بیش از 20 سال است که مدرس عکاسی است. سبک خاص آموزش او که عملی و کاربردی است، کارگاه‌های آموزشی و کتاب‌های او را به شهرت رسانده و کتاب‌های او در 20 سال گذشته هر سال از کتب پرفروش در زمینه عکاسی هستند.

دانلود صفحاتی از کتاب

dide-jeldxمشخصات کتاب

نام کتاب:  نورسنجی در عکاسی
نویسنده:  برایان پترسون
مترجم:  محمدرضا شهبازی
مشخصات ظاهری
رنگی، گلاسه

خرید کتاب

4 پاسخ
  1. مریم داس بوشهری
    مریم داس بوشهری گفته:

    سلام
    من این کتاب را جمعه خریداری کردم، چاپ پنجم این کتاب است و جدا بابت ترجمه و چاپ این جدا متشکرم ولی یه انتقاد بسیار جدی از شما دارم که این کتاب با کیفیت بسیار بسیار پایینی چاپ شده، با اینکه جنس صفحات کتاب گلاسه است ولی رنگ ها بسیار بسیار بد هستند و با اینکه این کتاب عکاسی است و مطمئنا عکس ها باید کیفیت قابل قبولی داشته باشند.
    ممنون می شم اگر در چاپ های بعدی دقت بیشتری به خرج بدید.♥

    پاسخ
    • ح
      ح گفته:

      منم با نظر جنابعالی کاملا موافق هستم.کتابی به این زیبائی با یستی خیلی با کیفیت تر چاپ میشد اما قیمت مناسبش رو نمیشه دست کم گرفت در این گرانی کتاب با قطع وزیری وگلاسه.
      پیشنهاد میکنم عکسهای کتاب رو از اینترنت مشاهده بفرمائید یا در اینستاگرام خود برایان پترسون تعدادیشون که موجوده رو بببینید تا لذت خوندن کتاب براتون دو چندان بشه.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *