توضیح
فهرست
فصل اول – آسیب شناسی روانی اشیاء روزمره
پیچیدگی وسایل امروزی
طراحی انسان محور
اصول اساسی تعامل
تصویر سامانه The System Image
تناقض فناوری
چالش طراحی
فصل دوم – روانشناسی اعمال روزمره
مردم چگونه كارها را انجام می دهند شکاف های اجرا و ارزیابی
هفت مرحله ی عمل
تفکر انسان : عمدتا ناخودآگاه
شناخت و احساس انسان
هفت مرحله ی عمل و سه لایه ی پردازش
انسان به عنوان داستان سرا
سرزنش اشتباه اشیاء
به اشتباه خود را سرزنش كردن
هفت مرحله ی عمل: هفت اصل اساسی طراحی
فصل سوم – دانش در سر و دانش در دنیا
رفتار دقیق از دانش نادقیق
حافظه دانش در سر است
ساختار حافظه
مدل های تقریبی: حافظه در دنیای واقعی
دانش در سر
مصالحه بین دانش در دنیا و دانش در سر
حافظه در چندین سر، چندین وسیله
نگاشت طبیعی
فرهنگ و طراحی: نگاشت های طبیعی میتوانند با فرهنگ تغییر كنند
فصل چهارم – بدانیم چه باید كرد: قیدها، كشف پذیری و بازخورد
چهار نوع قید: فیزیکی، فرهنگی، معنایی و منطقی
اعمال كردن برآوردها، نشانگرها و قیدها بر اشیاء روزمره
قیدهایی كه موجب رفتار مطلوب میشوند
قراردادها، قیدها و برآوردها
شیر آب: یك موردكاوی تاریخی در طراحی
استفاده از صدا به عنوان نشانگر
فصل پنجم – خطای انسانی؟ نه، طراحی بد
فهم دلیل وجود خطا
تخلف های عمدی
دو نوع خطا: لغزش ها و اشتباه ها
دسته بندی لغزش ها
دسته بندی اشتباه ها
فشارهای اجتماعی و سازمانی
گزارش كردن خطا
تشخیص خطا
طراحی برای خطا
وقتی طراحی خوب كافی نیست
مهندسی انعطاف
تناقض اتوماسیون
اصول طراحی برای رویارویی با خطا
فصل ششم – تفکر طراحی
حل مشکل درست
مدل دو الماس برای طراحی
فرایند طراحی انسان محور
الآن به شما چه گفتم؟ ولی واقعا آنطور كار نمی كند
چالش طراحی
پیچیدگی خوب است؛ آنچه بد است سردرگمی است
استاندارد سازی و فناوری
از عمد اشیاء را دشوار ساختن
طراحی: توسعه ی فناوری برای مردم
فصل هفتم – طراحی در جهان كسب وكار
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.